A játékosok karakterei független kalandozók, akik nem kötődnek egyetlen szervezethez és politikai hatalomhoz sem. Nem feltétel, hogy összeszokott csapatot alkossanak, lehetnek a karakterek egymás számára akár ismeretlenek is, akik a kaland során ismerkednek össze. A lényeg, hogy a történet elején ugyanannak a felhajtónak dolgoznak.
Ha egy csapatnak mégis közös koncepciója lenne, akkor a csapat előtörténetében írják meg, hogy miért vannak Caedon városában a kaland kezdetén, és miért dolgoznak hasonszőrű kalandozókkal együtt ottani felhajó(k)nak.
A karakteralkotás módszere:
- A karaktereket az Első Törvénykönyv (ETK) szerint kell elkészíteni, 5000 Tp-ből.
- Felhasználható még a Második Törvénykönyv (MTK), a Harcosok, Gladiátorok, Barbárok (HGB), az Új Tekercsek (ÚT), és a Papok, Paplovagok (PPL) 1-2 kiadványok, valamint a Rúna magazinok anyagai.
- Ha egy leírásában vagy szabályban változás van, mindig az újabb kiadás a mérvadó. Így például a papok esetén, ahol eltérés van az ETK és a PPL-ben leírtak között, ott a PPL-ben leírtakat kell figyelembe venni.
- A képességek, a fájdalom pontok és az induló vagyon meghatározásánál minden k6 dobás 4-nek, minden K10 dobás 6-nak számolandó.
- A különleges felkészítést – amennyiben a játékos élni kíván vele – az esetleges faji módosítók és a KAP-ból elköltött pontok felhasználását követően KAP-ból lehet végrehajtani. A 19-es képesség 10 KAP, a 20-as képesség további 20 KAP.
- A karakterek Érzékelés képességét az Új Tekercsek alapján kell meghatározni (10. oldal)
- A Képzettségek használata esetén az Alapfok (Af) és Mesterfok (Mf) rendszert alkalmazzuk.
- A karakterek kezdő felszerelését az ETK alapján kell meghatározni.
- A karakterek az induló vagyon szorozva a karakter szintjével összegű aranyból gazdálkodhatnak.
- A karakterek személyre szabhatósága érdekében minden játékos elkölthet további 100 Karakter Alkotási Pontot (KAP) az alábbiak szerint:
10 KAP = + 1 Képesség pont
3 KAP = + 1 Manapont (Mp)
2 KAP = + 1 Pszi pont
2 KAP = + 1 Harcmódosító (HM)
1 KAP = + 1 Fájdalom pont (Fp)
1 KAP = + 1 Képzettség pont (Kp)
1 KAP = + 5 arany
Egy típusra maximum 50 KAP költhető
Kiegészítések:
Mivel már nem csak a régi, hanem az új, 30 éves jubileumra kiadott ETK is használható, és biztosan lesznek, akik ezt fogják használni a karakterük elkészítése során, ezért kérem, hogy az
>>>itt található hibajegyzékkel együtt használják.
A Második Törvénykönyvben szereplő váltott kasztú karakterek is játszhatóak az ott leírt feltételekkel és megkötésekkel, illetve a további kiegészítéssel:
Ahhoz, hogy valaki egy új kasztot is felvehessen, rendelkeznie kell bizonyos előfeltételekkel. Tapasztalati mágiahasználó kaszt felvétele esetén a vonatkozó Tapasztalati mágia Mf szükséges, varázsló esetén Mágiaismeret Mf, pap esetén Vallásismeret MF, Paplovag esetén Vallásismeret AF, Vérviselet Af, Pszi Af, fegyverforgató karakter esetén Fegyverhasználat Mf, tolvaj esetén pedig 2 db %-os képzettség értéke legalább 60 legyen. Amennyiben a korábbi kasztjából a fentieket nem kapná meg, akkor azt a KP-ból kell kigazdálkodnia.
Alternatív karakteralkotási módszerként használható a kronikak.hu oldalon szereplő Közös Karakteralkotás módszere is.
A karakterek elkészítése során a karakteralkotási eljárásokat nem lehet keverni (tehát egy Közös Karakteralkotással készült karakter nem lehet pl. váltott kasztú), és a játékos tüntesse fel, hogy a karaktere melyik módszerrel készült.
A fentiek mellett a csapatnak közösen választania kell három kalandot az alábbiak közül, amelyben a karaktereik együtt részt vettek:
Sötét eskük, hazug álmok VAGY Vérszín hold alatt (mivel mind a kettő ugyanakkor játszódik)
Ősi árnyak visszhangjai
Bosszúvágy
A ködök városa
Száj nélküli szavak